لیست سفارش
مجموع: 0 ریال
درباره انواع چای ها

انواع چای


چای سبز: این نوع چای، بدون تخمیر برگ‌های چای تهیه می‌شود. طعم خنک و تازه‌ای دارد و به عنوان یک نوشیدنی حاوی انواع آنتی‌اکسیدان‌ها، بسیار مفید است.

چای سیاه: برگ‌های چای سیاه کاملاً تخمیر شده‌اند و در نتیجه رنگ تیره‌تری دارند. طعم قوی و مطبوعی دارد و معمولاً با شیر و قند مصرف می‌شود.

چای رویال: این نوع چای از ترکیبی از چای سبز و چای سیاه تهیه می‌شود. طعمی متعادل و خوش‌مزه دارد و می‌توان آن را به صورت ساده یا با شیر مصرف کرد.

چای دارچین: برگ‌های چای سبز یا سیاه با دارچین ترکیب می‌شوند تا یک طعم دلپذیر و معطر ایجاد شود. معمولاً به صورت چای سبز دارچین یا چای سیاه دارچین یافت می‌شود.

چای رزماری: این نوع چای از گیاه رزماری تهیه می‌شود و طعمی نعناعی و خوشمزه دارد. به عنوان یک چای سبز دارای خواص ضد التهابی و آرامش‌بخش است.

چای ترکیبی: این نوع چای، از ترکیب مختلفی از گیاهان و مواد طبیعی تهیه می‌شود. ممکن است شامل ترکیباتی مانند مرزنجوش، زنجبیل، نعناع و غیره باشد. هر چای ترکیبی، طعم و خواص خاص خود را دارد.

چای خوشبو: این چای از برگ‌های چای سبز یا سیاه تهیه می‌شود و به آن رایحه‌های مختلفی مانند گل‌ها، میوه‌ها، عرقیات و عصاره‌های طبیعی افزوده می‌شود. این چای‌ها برای لذت بردن از طعم و عطر خاصی ساخته می‌شوند.

چای سبز معطر: این نوع چای سبز با اضافه کردن عطرهای طبیعی مثل گل‌ها، میوه‌ها یا گیاهان معطر مانند چای رزماری، نعناع و زنجبیل تهیه می‌شود. این چای‌ها هم طعم خوشمزه چای سبز را دارا هستند و هم عطر و طعم منحصر به فرد اضافه می‌کنند.

چای ترش و تند: این نوع چای به طور معمول با استفاده از برگ‌های چای سیاه و اضافه کردن چای ترش (چای کوچک یا چای کیسه‌ای) تهیه می‌شود. طعم تند و ترش این چای‌ها می‌تواند برای طرفدارانی از چای‌های مزه‌دهنده جالب باشد.

چای میوه‌ای: این نوع چای، بر اساس ترکیبی از برگ‌های چای و میوه‌های خشک یا تازه تهیه می‌شود. میوه‌های مختلفی مانند سیب، توت، آلبالو و نارنگی می‌توانند به چای اضافه شوند تا طعم و عطر خاصی به آن بدهند.

چای سبوس‌دار: این چای با استفاده از برگ‌های چای سبز یا سیاه و سبوس برنج تهیه می‌شود. سبوس برنج به چای طعم و عطر ملایمی می‌دهد و معمولاً در تهیه چای‌های خنک و تازه استفاده می‌شود.

چای ترشی: این نوع چای از برگ‌های چای سیاه تهیه می‌شود و معمولاً در کشورهای شرقی مانند ایران، آذربایجان، گرجستان و ترکیه محبوب است. برگ‌های چای به همراه آب جوش و لیمو یا نارنج تهیه شده و بعد از مدتی میوه ترشی درون آب جذب می‌کند. طعم ترش و ملایمی دارد و معمولاً بدون قند مصرف می‌شود.

چای هندی (چای ماسالا): این چای اصلی‌ترین نوشیدنی در هند است و از برگ‌های چای سیاه، ادویه‌ها مانند زنجبیل، دارچین، هل، دانه‌های فلفل سیاه و شیر تهیه می‌شود. این چای طعم تند و عطر داری دارد و معمولاً با شیر و قند مصرف می‌شود.

چای چمنگاه: این نوع چای از برگ‌های چای سبز تهیه می‌شود و در چمنگاه‌های اسکاتلندی تولید می‌شود. طعم ملایم و خوشمزه‌ای دارد و معمولاً بدون شیر و قند می‌نوشند.

چای چویچونگ: این نوع چای از برگ‌های چای سیاه تهیه می‌شود و معمولاً در چین مصرف می‌شود. طعم شیرین و مطبوعی دارد و می‌توانید آن را با یا بدون شیر و قند مصرف کنید.

چای پوئر: این نوع چای، چای باکیفیت و خالصی است که از برگ‌های چای بدون هیچ گونه افزودنی تهیه می‌شود. این چای‌ها معمولاً طعم تلخ و مرکباتی دارند و معمولاً بدون شیر و قند می‌نوشند.


دفتر مرکزی
ایران، تهران، خیابان حافظ، خیابان رشت، پلاک ۵۳

021-66406373
09024383696
66968807
info@foumanat.com
©2024 Foumanat, All Right Reserved